My exchange year in Nova Scotia, Canada

Another new update

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven en ondertussen heb ik weer een aantal leuke dingen meegemaakt.

Allereerst is het natuurlijk herfst geworden in Canada en aangezien Canada bekend staat om haar natuur zijn we zaterdag 8 oktober naar het fallfestival op de skihill van Wentworth geweest. We gingen met de stoeltjeslift omhoog wat serieus 40 minuten duurde omdat deze zo langzaam ging. Boven aangekomen kozen we een trail. De bedoeling was om een van de kortste routes te nemen maar dat ging niet helemaal zoals gepland. Uiteindelijk waren we zo druk bezig met slangen zoeken (ja die zitten hier, leuk he) dat we perongeluk de verkeerde kant zijn opgelopen waardoor we uiteindelijk 40 minuten langer onderweg waren. Eenmaal beneden aangekomen stond er een bbq en gingen we hotdogs eten. Rond 2 uur gingen we weer naar huis. Ik had met Mama en Oma afgesproken dat we om 16:30/ 17:00 (mijn tijd) zouden facetimen omdat papa natuurlijk 50!!! werd. Ik vond het heel leuk om zo toch nog even op het feestje te zijn en voor papa was het volgens mij ook een hele verrassing. Na dat we hadden ge-facetimed heb ik vooral gerust omdat we de volgende dag 40 mensen op bezoek zouden krijgen voor thanksgiving. Iets wat ik nog nooit had gevierd dus ik was erg nieuwsgierig naar hoe t zou zijn.

De volgende dag was zondag dus dat betekende dat we naar de kerk moesten. Mijn hostmom was om 4:00 opgestaan om de twee kalkoenen in de oven te doen dus toen we thuis kwamen van de kerk waren deze bijna klaar. Langzaam begon de familie ook te komen, allemaal gewoon in hun werkkleding terwijl thanksgiving, althans dat dacht ik, toch een familiefeest zoals kerst zou zijn. Ook tijdens het eten was het heel anders. Thanksgiving turkeydiner was al rond 14:00, huh? Daarnaast ging ook iedereen ergens anders zitten en niet als familie bij elkaar. Heel anders dan dat ik had verwacht dus. Natuurlijk vond ik het wel erg leuk om een "Canadese" thanksgiving mee te maken.

Maandag was het officieel thanksgiving nou ik kan je vertellen we hebben letterlijk he-le-maal niks gedaan. Iedereen was nog moe van de dagen ervoor dus dit extra dagje vrij hebben we vooral gebruikt om te chillen.

Dinsdag was another exciting day voor mij! Graduation pictures :) Iets wat we niet hebben in Nederland. Ik was gevraagd door een Canadese vriendin of ik samen met haar op de foto wilde. Dus zo gezegd zo gedaan en toen zat ik daar ineens in zo'n gekke "jurk". Een hele leuke eerste ervaring van graduation!

Donderdag is het altijd katie's thursday. Dit houdt in dat ze in de kerk 'free lunch' serveren. Meestal is dit kraftdiner (macaroni 'n cheese). Nou je kunt natuurlijk wel begrijpen dat heel, echt letterlijk heel de school daar heen gaat... Ook ga ik iedere donderdag maar youthgroup wat ik al eerder verteld heb maar vandaag was het OUT-REACH. We gingen de straat op en vroegen aan mensen of ze gratis koffie of een pumpkin spice latte wilde om ze vervolgens een fijne fall te wensen.

Verder staat deze maand in het teken van de Mi'kmaq. Dit is een indiaanse stam die vroeger en nu nogsteeds in Nova Scotia wonen. Zij hebben hun eigen taal en eigen gewoontes. Hierover kregen we een presentatie en door heel de school stonden Mi'kmaq's te dansen.

Op school wordt het nu steeds drukker omdat de midterm reports eraan komen. Deze week wordt dus vooral essay's en research papers (nog erger dan een essay) schrijven. Natuurlijk hebben we tussendoor ook nog tijd om leuke dingen te doen met vrienden. Zo niet dan maken we gewoon tijd. Wanneer leraren (de meeste( 3 van 4 van mijn leraren)) een opdracht opgeven als huiswerk verwachten ze natuurlijk dat je het af hebt maar mocht je door welke omstandigheden dan ook t niet af hebben je krijgt altijd nog 5 extra dagen. Een heel vreemd iets is dat maar geloof me er wordt volop gebruik van gemaakt. Ik kwam er trouwens vorige week pas achter dat het bestond dus ben maar niet bang hoor opa en oma, ik maak altijd netjes mijn huiswerk. Wat trouwens nooit meer werk dan maximaal 10/15 minuten is omdat we heel veel tijd tijdens de les krijgen. Ik blijf vaak op school nadat de lessen zijn afgelopen om te tennissen, naar de Mall te gaan, Victoriapark etc. Ondertussen heb ik al een leuk groepje vriendinnen (Canadese) en vind ik school, hoe gek het misschien ook klinkt voor de meesten nog steeds heel erg leuk!

Het leven van een Exchange student loopt niet altijd zo perfect als het lijkt. Afgelopen woensdag gebeurde er namelijk eventjes iets wat ik niet in m'n planning had staan... een bezoek aan het ziekenhuis van Truro. Ik had de week ervoor al last van twee bobbels achter m'n oor en sinds maandag begon m'n nek op te zwellen. Mijn lymfeklieren waren zo groot als een tennisbal en ik kon niks eten of drinken zonder heel veel pijn. Daarnaast had ik ook koorts en was ik soms moe. Woensdagochtend stond ik gewoon klaar om naar school te gaan omdat ik eigenlijk niks wilde missen. Mijn hostmom begon zich toch een beetje zorgen te maken omdat de zwelling nogsteeds niet weg was en heeft me dus naar de eerste hulp gebracht. Na 2,5 uur wachten bleek het dat ik een vrij heftige keelontsteking heb en kreeg ik voor 10 dagen antibiotica mee. Daarnaast mag ik ook zeker minimaal 48 uur niet naar school... Om heel eerlijk te zijn vond ik dat best jammer omdat ik gister juist zo'n leuke dag had en ik er heel erg naar had uitgekeken... Gelukkig komt het allemaal wel goed en kan ik volgende week gewoon de "echte" Halloween mee vieren!

Ik laat snel weer iets van me horen!

See Ya!

Reacties

Reacties

Annette

Wat een leuke ervaringen weer Marloes! Super voor je. Jammer dat je nu ziek bent maar dat komt weer goed. Ik hoorde dat je ouderwets gezellig met Fleur hebt gebeld. Leuk!! Nou geniet lekker verder daar. Dikke kus van ons. X

Saskia

Hi Marloes, we waren getuige van dat papa onder de indruk was dat jij toch ff aanwezig was op zijn feest. Super leuk om jou te horen en te zien. Hopelijk ben je weer heel gauw beter. Liefs Saskia xxx

Jolanda

Hopelijk al weer wat opgeknapt. Goed om te horen dat je t nog steeds naar je zin hebt. Ben benieuwd maar je volgende stuk over Halloween. Groetjes van ons.

opa en oma eindhoven.

hoi marloes.wordt maar gauw beter en heel leuk dat het allemaal goed gaat groetjes van ons en kusjes.

Sophia

Hallo Marloes
Ik heb weeeer genoten van je mooie verhalen!
Hopelijk ben je snel weer beter.
Lieve groet, Sophia

Mira

Hoi Marloes! Weer veel beleefd!! Heel leuk om dit allemaal te lezen! Ai, keelontsteking! Dat is minder, heel veel beterschap!! Ben benieuwd naar het Halloweenverhaal!!

Groetjes van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active