My exchange year in Nova Scotia, Canada

Ready for my second half!

Hoi allemaal!

Vandaag zijn we alweer over de helft van mijn exchange year. De afgelopen 5 maanden of 150 dagen zijn voorbij gevlogen (ookal zeg ik dat echt iedere keer maar het is echt zo!), ik heb al zoveel geleerd en meegemaakt en ik kijk alleen maar uit naar de komende maanden. Aan afscheid nemen van mijn familie en vrienden hier wil ik nog helemaal niet denken en gelukkig hoeft dat ook nog niet want ik heb nogsteeds 150 hele dagen te gaan tot ik weer terug kom. Op 1 juli om 15:15 begin ik aan mijn terug reis en kom ik op 2 juli rond 10:25 weer aan in Nederland! Zet het vast in je agenda en begin maar alvast met spandoeken maken dan zie ik jullie weer op Schiphol!

Ondertussen wordt het hier steeds kouder en hebben we al veel sneeuw gehad. Helaas is het weer wel erg bipolair want de ene dag kan het -24 zijn en de andere dag +6 (niet overdreven). Wanneer het sneeuwt is het dus meestal na een paar dagen weer weg. Gelukkig ligt er in Ski Wentworth genoeg sneeuw dus gingen we met alle internationals op skitrip! De school had alles geregeld en toen we aankwamen mocht je meteen je ski's of snowboard ophalen en naar de bunnyhill lopen. Hier stonden een aantal leraren klaar. Als je al eerder had geskied of gesnowboard moest je voorskiën en dan konden hun bepalen of je nog in een klasje moest of zelf de berg op mocht. Uiteindelijk mocht ik samen met de 3 Italianen en als enigste snowboardster de berg op. De rest van de groep bleef beneden en kreeg les. Om het skigebied een beetje te verkennen en om uit te leggen op welke pistes we niet mochten komen ging er voor een afdaling toch nog een leraar mee. Hij vertelde ons dat we niet op de zwarte pistes mochten komen omdat onze verzekering dit niet vergoed als hier wat zou gebeuren. Alle andere blauwe en rode pistes mochten wel en de boardercross ook maar helaas was die gesloten omdat het een erg warme dag was. Uiteindelijk moesten we nog een keer laten zien dat we wel echt konden skiën of snowboarden maar nu op de berg zelf. Daarna mochten we met z'n 4e de hele dag vrij skiën en na een aantal afdalingen en een Italiaan die de boom in was gevlogen (ja, echt) was het tijd voor lunch. In plaats van de geliefde Duitse schnitzel met friet, die ze hier niet kennen werd het een echte Canadese cheeseburger. Na een sportieve en lange dag was ik toch best wel moe en besloot ik donderdag niet te gaan snowboarden met het team maar dit uit te stellen tot vrijdag. Door het weer waarover ik al eerder schreef ging het vrijdag ook niet door. De hele dag regende het waardoor Ski Wentworth gesloten was. Verder hadden we deze maand niet veel geluk met het weer en ben ik na de skitrip nog maar 1x gaan snowboarden. We need some fresh snow! Op de dagen dat Wentworth gesloten was ben ik gaan schaatsen bij de bibliotheek in town. Daar hebben ze nu een grote schaatsbaan gemaakt en het is totaal niet druk!

Verder ben ik deze maand ook nog met Alyssa naar Halifax geweest voor prom dress shopping! Prom is hier a big thing en alle Canadezen pakken dan ook groot uit. Ik ben blij dat mama mijn jurk meeneemt want een jurk hier is al snel 500 tot 900 dollar! But after a long day and many dresses she said Yes to the dress! Daarnaast zijn we ook nog met de hele familie naar de bioscoop geweest. De meiden gingen naar Sing! en de jongens gingen naar monstertrucks.

Het einde van het eerste semester was in zicht en dat betekende dus dat we examens hadden. Voor foodstudies had ik al eerder een examen gehad dus ik had nog maar 3 examens over. Op mijn school is het zo dat wanneer je niet meer dan 6 dagen school heb gemist en je hebt al je opdrachten en werkstukken af, je een examen mag laten vallen en dus niet hoeft te schrijven. Ik had nog een examen van Agriculture, Engels en Global Geography en uiteindelijk heb ik gekozen om Agriculture te latten vallen. Puur omdat dat het meeste werk was, haha! (That lazy international) De examens waren van dinsdag tot vrijdag dus maandag hadden we gewoon nog school. Omdat ik nogsteeds vaak erg moe ben heeft Tasha in overleg met de school besloten dat ik maandag thuis mocht blijven. Dit omdat mijn examens pas donderdag en vrijdag waren en ik dan dus goed uit kon rusten. Op woensdag hadden we een stormday waardoor we geen school was. Alle examens werden dus een dag verplaatst en hierdoor kon ik nog een dag extra uitrusten. Vrijdag had ik mijn Engels examen wat bestond uit lezen, poëzie en een essay schrijven. Ik had besloten om mijn examen in het research centre te schrijven omdat ik dan voor mijn essay een translator mocht gebruiken. Deze heb ik uiteindelijk helemaal niet gebruikt. Na mijn examen was het weekend en was het wachten op de uitslag. Savonds stond mijn cijfer al op powerschool en ik had 75%! De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;).

Afgelopen week was de laatste week van Mariana dus zijn we uiteten geweest in een Japans/Thais restaurant. Zaterdag moesten we al om 5:00 opstaan omdat Mariana vandaag echt terug ging naar Brazilië... De afgelopen maanden hebben we een hele leuke tijd gehad dus het afscheid nemen was wel even raar. Haar kamer bleef alleen niet lang leeg. Zondagavond kwam Judith, het nieuwe meisje uit Oostenrijk.

Maandag had ik mijn laatste examen van dit semester, Global Geography. Na mijn examen ben ik met een aantal Canadezen naar een cafeetje gegaan om te vieren dat we het eerste half jaar "overleefd" hadden. Na 2 dagen vrij begint morgen het tweede semester. Een nieuwe uitdaging met allemaal nieuwe vakken. Ik heb gekozen voor Maths, Tourism, Communication technology and Physical Education. Maar daarover later meer!






Reacties

Reacties

Mama

Joehoe, 75% voor engels! Trots op jou x

Papa

Je bent een kanjer Marloes, wat ben ik trots op je hoe je alles doet daar. Geniet nog met een grote G! X

Gerben

Bedankt voor je update You f... International.
Have fun! Enjoy and educate!!!!
Greetings fam. Van der Lee jr.

Annette

Dat komt helemaal goed met jou, a real international, alle vakken met 2 vingers in de neus halen en dan nog van alle markten thuis straks. Je doet het knettergoed daar!!

Jolanda

Gaat goed daar. Mooie punten, mooie verhalen, hopelijk snel van je vermoeidheid af zodat je de 2e helft optimaal kunt genieten (maar eigenlijk doe je dit al) enjoy

Elise

Leuk verhaal weer! Fijn dat je zo aan 't genieten bent en dat je 't supergoed doet op school.....Enjoy! X

Sophia Theessink

Weer mooi verhaal Marloes! Op naar het laaste halfjaar veel plezier en succes.....

O & O

Hè Moessie ik tel ook af, I am coming, het is zo 7 april xxxx

opa en oma.

wat een klasse . mooie punten hou dit maar vol.kusjes van opa en oma

Henk Veneberg

Weer een fraai verslag, leuk om te lezen. Fijn om te horen dat het je goed gaat. Het glas is dus nog 149 dagen
vol voor je! Enjoy all the way!

Marielle

Volgens mij doe je alleen maar hele leuke dingen en school doe je er gewoon even bij. Dan gaat het wel snel zo en brrr wat is het daar kkkouddd.
Leuk om je verhaal te lezen.

Saskia

Al over de helft, wat moet de tijd voor jou toch super snel voorbij gaan daar. Blijf genieten, voor je het weet is het voorbij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active