My exchange year in Nova Scotia, Canada

Second Semester

Hoi allemaal,


Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb dus daar ben ik weer met nog maar 111 dagen op de teller!

De afgelopen maand (February) heb ik in totaal 12 dagen school gehad. So many Snowdays and so many blizzards/storms waardoor school steeds gecancelled werd. Maar van alle sneeuw hebben we wel veel plezier gehad. Naast natuurlijk de vele sneeuwballen gevechten en het sleeën hebben we ook een iglo/firepit gebouwd waar we 's Avonds een kampvuur in hebben gemaakt. Voor mijn gevoel was de winter nu pas echt begonnen. Canada is natuurlijk een land wat vooral bekend staat om haar winter activiteiten en deze hebben we dan ook veel gedaan afgelopen tijd!

Schaatsen is een van m'n favoriete dingen om te doen de laatste tijd. Omdat het natuurlijk erg koud was, was het ijs van de vijver perfect en heb ik veel hockey wedstrijdjes gehouden met mijn hostbroertjes. Daarnaast ligt er ook een ijsbaan voor de bibliotheek en zijn er genoeg hockeyrinken in de buurt dus daar heb ik ook veel tijd doorgebracht met mijn Canadese vrienden na school. Papa, ik denk dat we mijn tennisracket maar in moeten ruilen voor een ijshockeystick! ;) Wat is hockey een gave sport! Daarnaast zijn we ook nog naar een Hockeygame van de Truro bear cats geweest. Twee klasgenootjes zitten in dit team en ook deze avond speelde ze. De tegenstanders waren the summerside capitals. Na de eerste 3 rounds was het nogsteeds 1-1 waardoor er een 4th round werd gespeeld ook hierna stond het nog steeds gelijkspel en werden er shootouts gedaan. Uiteindelijk scoorde de Bearcats en betekende het dat we gewonnen hadden !

Ook ben ik nog naar ski Wentworth geweest. De school had weer alles geregeld en toen we aankwamen kon ik meteen met een klein groepje de berg op om de hele dag zelf te snowboarden. Door work to rule heb ik helaas niet de kans gekregen om wedstrijden te boarden met het schoolteam. Maar ondanks dit heb ik toch een paar leuke dagen op de berg gehad en er weer nieuwe vrienden aan overgehouden! Op een andere dag heb ik curling geprobeerd. Uiteindelijk was het best grappig om een keer te proberen en is het toch moeilijker dan verwacht.

We zitten alweer ruim een maand in het tweede semester en ondertussen ben ik weer gewend aan mijn nieuwe klassen en zijn er wat dingetjes veranderd. Afgelopen keer vertelde ik jullie dat ik Maths, Communication technology, Tourism and Physical Education gekozen had als vakken. Ik begon vol goede moed aan alle vakken maar na de eerste week bleek Wiskunde helemaal niks voor mij. Geen verrassing want dat was het in Nederlands ook niet echt. Ik wist wel wat we aan het doen waren en hoe ik de som moest oplossen maar hier in Canada doen ze het op een andere manier met andere hulpmiddelen waardoor het voor mij dus heel erg verwarrend was. Een klas met 36 leerlingen hielp dan ook niet echt. Omdat het nog aan het begin van het semester was had ik besloten te kijken of ik eventueel mocht switchen naar Frans en dat mocht gelukkig! Dus vanaf vorige week heb ik nu Frans in plaats van Wiskunde. Om heel eerlijk te zijn is het nog wel even wennen en best vermoeiend omdat ik het van het Nederlands, naar het Engels en dan weer naar het Frans moet vertalen maar ik merk dat het steeds beter gaat. In mijn Communication technologie klas leren we vooral hoe we posters, advertenties en andere reclame middelen kunnen vormgeven. Op dit moment zijn we bezig met Photoshop en maken we animaties. Ja dit is echt een vak, haha! Tourism is vooral gericht op Nova Scotia. Door dit vak leer ik meer over Nova Scotia en haar toerisme en wat we in het algemeen kunnen doen om meer toeristen te krijgen op een bepaalde plek. Mijn laatste vak dit semester is Physical Education oftewel gym. Van de 26 leerlingen ben ik het enige meisje en dat was in het begin wel eventjes een beetje raar.

Nu vind ik het mijn leukste vak! Niet alleen omdat het gym is maar ook omdat we heel veel nieuwe sporten doen. Een keer per week gaan we naar de fitnessruimte, een andere keer spelen we tennis in de cougardome (Oke pap misschien toch maar dat tennisracket houden), een andere dag trainen we voor de 5km run en de andere dagen doen we vele andere sporten.

Ook zit ik nu in het badminton team een sport die boven verwachting heel erg fanatiek is hier. Iedere dinsdag en donderdag hebben we een intensieve training van 15:15 tot 17:15. Daarnaast doe ik ook nog track and field. Op dit moment heb ik gekozen voor middle distance wat 800 tot 1500 meter is. Iedere woensdag hebben we een team work-out van 15:15 tot 16:45 en de trainingen voor de middle distance zijn waarschijnlijk op vrijdag na de vakantie. Best druk dus maar ik heb er heel veel zin in.

Daarnaast krijg ik de laatste tijd veel vragen over hoe het is met mijn Engels. Nou ik kan jullie vertellen mijn Nederlandse spelling is op dit moment draaaaaama (So don't judge me please). Als ik nu een stukje moet schrijven doe ik dat sneller in het Engels dan in het Nederlands. Ook heb ik vaak dat ik echt het Nederlandse woord moet zoeken maar het Engelse woord wel weet. Natuurlijk is mijn Engels nog niet perfect en maak ik nog steeds wel een paar grammatica fouten. Maar hé daarvoor heb ik nog 3,5 maand left!

Nu is het Marchbreak en heb ik een weekje vrij. Maar daarover later meer!


See Ya!













Reacties

Reacties

Mira

Hé Marloes! Wat een leuk verhaal weer! En wat een drukke agenda heb jij! Niet anders dan in Nederland hè! Fijne vrije week en heel veel succes met je nieuwe vakken! Ik verheug me alweer op het volgende verhaal. Groetjes van ons!

Sophia Theessink

Hallo Marloes.
Leuk om weer een heel gezellig verslag van jou te krijgen.....
Nog heel veel leer en sport plezier de laatste maanden!
Groet van mij.

opa en oma.

een heel mooi en leuk verslag doe je best de laatste maanden groetjes van ons.

Annette

Fijn om weer wat van je te lezen. Ik was vorige week nog aan t kijken of ik wat gemist had. Enne.....Die butsmuts is echt heel erg nodig bij Curling? Voor het geval je dat ding omhoog gooit of zo, hahah

Jolanda

Het is nog beter dan verwacht. Ijshockey wie had dat gedacht ????????. Je gaat goed. Is echt een mooie ervaring, blijf t knap vinden. Geniet nog van je vrij weekje en maak er nog een mooie tijd van. Tot t nieuwe verslag.

Hedwig

Hey Marloes,
Zo ik ben weer helemaal bij gelezen. Wat geweldig toch wat je allemaal doet en ervaart, super!
En nu is het uitkijken naar jullie mam en oma, wat heerlijk om ze zaterdag weer te zien. En dan vervolgens met hen te kunnen delen waar jij verblijft. Geweldig om samen daar de toeuristische plekken te gaan bezoeken. Op school heb je nu gehoord waar je overal naar toe moet, zalig toch. Dus ga er heerlijk samen van genieten! Dikke kus Hedwig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active