My exchange year in Nova Scotia, Canada

Summer!

Hoi allemaal,

Dit is waarschijnlijk mijn laatste blog vanuit Canada. Vandaag over een week ben ik weer op Nederlandse bodem. 3 september 2016 verliet ik Nederland, een plek die ik mijn hele leven als mijn thuis zag. Ik had nooit durven dromen dat ik de kans kreeg om een jaar lang aan de andere kant van de wereld te wonen. Alles was nieuw en alles was anders. Ik ervaarde dingen die totaal anders waren dan what I was used to. Ik werd verplicht om uit mijn comfortzone te stappen voor de eerste keer in mijn leven. But Hey! Dat heb ik toch ook maar weer overleefd! Gedurende dit jaar heb ik mezelf leren kennen, heb ik mij ontwikkeld tot de persoon die ik nu ben, ben ik veel zelfstandiger geworden en kreeg ik a lot more zelfvertrouwen. Natuurlijk heb ik dit jaar ook veel geleerd, Engels praten, schrijven en lezen is een makkie en dat was voorheen helemaal niet zo. Ik ben papa en mama ongelofelijk dankbaar dat ze mij de kans hebben gegeven om mijn tweede thuis te leren kennen. Ik heb vrienden voor het leven gemaakt en alle memories zal ik nooit voor iets willen ruilen. Met nog maar weinig tijd hier te gaan begint nu echt het afscheid nemen. Iets waar ik erg tegenop zie maar helaas komen aan alle leuke dingen een einde. Ik ga nog even genieten hier van mijn laatste weekje hier aan de andere kant van de oceaan en dan zie ik jullie 2 juli om 10:25 op Schiphol right!?

Mijn laatste maand in Canada:

Op 7 juni waren de Atletic awards een beetje het zelfde idee als de achievement awards waar ik eerder over schreef maar dit keer alleen voor de athletes. Omdat ik ook schoolsports had gedaan moest ik hier heen. Begin van de middag hadden we een teamdiner met het track and field long distance team and het cross country team bij mijn coach thuis. Iedereen had iets meegenomen en zij had kip en salade gemaakt. Natuurlijk kwamen ook alle leuke herinneringen van het afgelopen jaar naar boven en hebben we veel gelachen. Na wat teamfotos zijn we met z'n alle richting school gegaan voor de award uitreiking. Aan het begin van de avond werden alle internationals die sporten hadden gedaan op het podium geroepen. Hier heb ik de International Student Athlete Medaille gekregen. Daarna werden er de hele avond teams op het podium geroepen en werden diverse awards uitgereikt. Stonden we dan met 140 man op het podium wantja dat is het track and field team. Best wel een grote chaos haha!

De dag erna op donderdag moesten we na school allemaal verzamelen in the gym voor team pictures met de banners en geloof het of niet voordat 1 foto was genomen waren we 15 minuten verder want iedereen moet natuurlijk precies goed staan en dat ongeveer 5 keer.

In het weekend was het eindelijk echt mooi weer! We besloten op zaterdag Chris te gaan verrassen met een picknick. Hij was aan het werk bij een cottage aan shortss lake. De eigenaar van de cottage had een waterfiets en een paar kajakken. Hoe enthousiast wij ook waren klommen we met zijn 5e in de waterfiets maar al snel kwamen we erachter dat dat niet ging lukken. Judith en ik besloten dus in de kajak te gaan. Natuurlijk viel ik meteen om, haha! Na een leuke dag aan het lake hadden we savonds nog een bonfire bij Claire uit Frankrijk en Ai uit Japan.

De volgende dag, op zondag zijn we na de kerk naar rushtons beach geweest. Dit is een strand wat ongeveer 45 minuutjes rijden is. Helaas waaide het wel heel hard dus lekker relaxed op het strand liggen, zonder gezandstraald te worden was er niet bij. Uiteindelijk hebben we nog wel een hele leuke dag gehad aan het strand.

Maandag 12 juni begon ik aan mijn laatste volle week HighSchool ever. Alle grote projecten werden afgerond en ingeleverd. Ik had mijn enige en laatste in-class examen voor Tourism. Dit was trouwens een open binder examen dus ik kon letterlijk alle antwoorden opzoeken in mijn aantekeningen. Haha ja echt! De examens zijn hier heel anders dan bij ons. (Oke je hebt natuurlijk ook gewone toetsen, ze zijn niet allemaal zo makkelijk, haha!) Die donderdag hadden we na school een international bbq in Victoria park. Heel de international club was uitgenodigd. We konden alleen niet heel de tijd blijven omdat we die dag ook de aller laatste youthgroup hadden. Dit keer gingen we naar Mount Traber, een Biblecamp wat ongeveer 40 minuutjes rijden is. Hier speelde we weer frisbee, football, handbal etc waarna we een bonfire hadden. We sloten de avond af met beachvolleybal. Afscheid nemen hoefde luckily nog niet omdat ik de vrienden die ook naar youthgroup gaan nog een aantal keer ga zien dus daar was ik wel blij om. Vrijdag morgen had ik mijn laatste gymles dus besloot de gymleraar te gaan bowlen. Bowlen is hier meer kegelen en alles is veel minder modern dan wat wij kennen! Ook hadden Judith, Mindy en ik die avond een bonfire bij ons thuis georganiseerd. Zij hadden wat internationals uitgenodigd en ik wat Canadese vrienden.

Afgelopen maandag was mijn last day of HighSchool. Veel heb ik die dag niet gedaan. Ik begon met mijn free, mocht vervolgens the classroom schoonmaken bij Communication technology en sloot af met een film bij Tourism. Vandaag had ik geen D-blok omdat de jaarboeken werden uitgedeeld. Iedereen moest naar de gym komen om zijn of haar jaarboek op te halen en kreeg daarna de gelegenheid om iedereen dit te laten signeren. Ik heb nu geen school meer omdat ik geen examens heb en de zomer is voor mij nu dus echt begonnen. Dinsdag had Judith haar eerste en laatste examen en om te vieren dat we beide klaar waren met school zijn we met een hele groep gaan lunchen bij Yoka, een Japans en Thais restaurant. Twee dagen geleden ben ik samen met Alyssa, Parker, Judith en Michael naar Cape Split geweest. Dit is het uiterste puntje van Nova scotia. Na 1 uur en 40 minuten de berg op wandelen hebben we op het puntje zitten lunchen met een prachtig uitzicht en zijn we vervolgens via een pad wat eigenlijk geen pad was opzoek gegaan naar een strand. Hier hebben we gezwommen en gechillt en zijn daarna weer terug gelopen naar de auto. Na 5 uur lopen waren we allemaal toch best wel moe en zijn we hamburgers gaan eten bij een lokaal tentje. Savonds hebben we nog een film gekeken bij Parker thuis.

Normaal is je koffer inpakken best leuk maar nu heb ik er echt totaal geen zin in... Helaas werd het toch wel tijd dat ik ging beginnen. Vandaag ben ik dan ook de hele dag bezig geweest. Hoe ik alles mee ga nemen? Ik heb echt geen idee. Ruimte zat maar hoe zit het met de kilo's !?

Aankomende week heb ik prom and graduation en daarna zal ik op Canada day in het vliegtuig stappen om weer terug te keren naar Nederland maar daarover zal ik later meer schrijven in waarschijnlijk mijn laatste blog! Oh and btw er staan weer veel nieuwe foto's bij!

Groetjes en tot snel!






Reacties

Reacties

O & O

Wij tellen ook af, eindelijk thuis, nog een fijne week en tot zondag xxx

Fleur

Lieve Mali, geniet nog van je laatste week! Doe alles wat je kan doen en denk vooral niet na over die koffer, want je hebt nog wel 163 uur in Canada ;) ik kijk uit naar je verhalen! X

Annette

Lieverd, ENJOY the last week met nog heel veel leuke dingen (en minder leuke maar die zijn je ooit heel dierbaar). En ENJOY de kriebels bij het instappen van het vliegtuig op weg naar the Dutchies. We kijken uit naar je komst maar weten als geen ander dat het voor jou heel dubbel moet zijn. Je hebt in ieder geval iets machtigs moois gedaan (bent het nog aan het doen) en daar mag je knettertrots op zijn. Tot zondag en een hele dikke geniet-nog-maximaal-hug van ons voor jou.

opa en oma. ehv.

tot zondag lieve marloes.kusjes van ons.

Saskia

Maak er nog een hele mooie afsluitende week van en alvast een hele goede terugreis gewenst naar Nederland. Komt vast goed met dat koffer. Groetjes van ons allemaal

Jolanda

Malones de laatste loodjes in dat mooie land, mooi dat we van de zijlijn even mee mochten kijken. Geniet er nog van, en welkom terug.

Monique

Hey marloes maak er een hele mooie laatste week van. Alvast een hele goede terugreis gewenst. En welkom terug

Sophia

Goeie terug reis Marloes...

Hedwig

Marloes, geniet nog van je laatste dagen!! Geweldig wat je allemaal hebt meegemaakt! Heel goede terugreis en tot ziens in Helimont! Liefs X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active