My exchange year in Nova Scotia, Canada

NYC

Zondag 24-7

Vandaag was het dan EINDELIJK zover! USA here we come! Om half 6 vanochtend vertrokken we richting Schiphol waarna we na de volgens Amerika 391 nodige paspoort en andere controles om 10:40 opstegen richting JFK; New York City! Na 7 uur, 24 minuten, 3 films, 2 afleveringen van een serie en ondertussen ook nog Nova Scotia gespot te hebben vanuit de lucht, kwamen we aan in deze geweldige stad! Ook hier vonden ze t nodig om nog eens 18637 keer via vingerafdrukken, irisscans en het paspoort te checken of we daadwerkelijk geen criminelen waren. Uiteindelijk bleek dit niet het geval te zijn (verrassing) en konden we richting het hotel in downtown Manhattan! In Nederland ben je vanuit Helmond binnen 1,5 uur rijden in Amsterdam aan de andere kant van het land maar hier ben je na 1,5 uur nog niet eens aan de andere kant van stad! Nadat we ingecheckt waren in het hotel moesten we er dan toch echt aan geloven... de eerste echte Amerikaanse hamburger werd een feit! O ja en natuurlijk mocht de "kleine" (laten we zeggen ongeveer een beker van 600ml) Cola ook niet ontbreken. Via 5th Avenue liepen we vervolgens richting Times Square. Omringt door kleine en ook belachelijk grote billboards gingen we weer terug naar het hotel. Om 21:00 lokale tijd en 3:00 Nederlandse tijd was iedereen toch best moe want we waren tenslotte al bijna 24 uur op. De eerste dag vol indrukken zit erop. Morgen de eerste echte dag in NYC!

Maandag 25-7

Lokale tijd 4:17 en ik ben nu al wakker. Say hello to a little jetlag! Om 8:00 stonden we omringt door alle Amerikaanse zakenmannen in de rij voor een ontbijtje bij de Starbucks. En dan ineens sta je in 42 seconden op de 68e verdieping van het Rockefeller centre. Vanaf the top of the rock zag je heel Manhattan dus na de echte toerist (een die echt letterlijk overal foto's van maakt) uitgehangen te hebben gingen we op weg naar het 9/11 memorial, iets wat zeker heel erg indrukwekkend is. Natuurlijk wilde we het Vrijheidsbeeld ook niet missen dus in 35 graden liepen we over Broadway richting de Ferry die ons naar Liberty Island bracht. Ondertussen kwamen er donkere wolken over Manhattan heen en ja hoor ineens stortbuien en onweer. Het weer sloeg ineens om, iets wat vaker gebeurt in NYC.

Dinsdag 26-7

Om 6:15 wordt ik weer wakker maar dit keer door het eindeloze getoeter van de welbekende yellow cabs. Het verkeer hier in NYC is een grote chaos. Iedereen haalt elkaar van alle kanten in en als je in de weg staat of het duurt te lang weten ze maar al te goed de toeter te vinden. Daarnaast hoor je ook continue sirenes en zie je overal de NYPD (NewYork Police Department). It's seriously the city that never sleeps! Na weer een "Starbucks ontbijt" maar dit keer in the Trump tower, een beetje een over the top gebouw met alleen maar marmer en goud, gingen we naar Central Parc. Hier huurden we fietsen want ja we blijven toch echt Nederlanders... Via 5th avenue liepen we terug naar ons hotel onderweg konden we het natuurlijk niet laten om nog even te shoppen because you can't leave the Big Apple without shopping! Via Grand Central station gingen we vervolgens met de Subway richting Brooklynn bridge. Uiteindelijk gingen we weer via Broadway opzoek naar iets te eten. Eigenlijk wilde we iets van een salade of in ieder geval iets gezonders dan een hamburger met 1700 calorieën. Maar we zijn in het land wat bekend staat om haar fastfood dus die salade konden we al snel vergeten.

Woensdag 27-7

We beginnen steeds meer te wennen aan het tijdsverschil. Maar helaas is het vandaag de laatste ochtend hier in deze geweldige stad... Nog even naar de Public Library en natuurlijk nog wat shoppen want dat kan je zeker goed hier, en dan gaan we weer naar JFK voor onze vlucht verder Amerika in.

VEGAS I AM READY FOR YA

Nog 38 dagen tot Canada !

Corry Galle

Hallo Marloes.

Geen ontbijt bij Google op Manhattan. Daar zit een La Place in.
Ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat hebben daar . Eentje waar je op latere leeftijd met veel plezier gaat terug kijken. Maar ook eentje waar je veel levenservaring mee opbouwt. Heel veel succes en plezier, lieverd.

Grt Corry Galle

Sophia

Nog maals een hele fijne tijd gewenst Marloes!

Ik smul nu al van jou verhalen echt heeeel gaaf hoor!

Elise

Klinkt allemaal erg goed, geniet van de vele verschillende mooie momenten en indrukken! Groetjes aan de andere, lieve groet, Elise

Mira

Geniet ervan meid! Verheug me op meer verhalen! ????