My exchange year in Nova Scotia, Canada

Only one month to go ...

Hoi allemaal,

Het is alweer Juni en dat betekent dat ik over 4 weken weer thuis ben. Best moeilijk te beseffen eigenlijk want de tijd gaat nu wel heel erg snel. Afgelopen maand ben ik erg druk geweest dus daarom heb ik ook weinig tijd gehad om een blog te schrijven.

Op school gaat het nog steeds erg goed zonder dat ik er heel veel voor doe, zijn al mijn punten boven de 80 procent. Toch heb ik French integrated laten vallen. Ja I know, net voor het einde van het jaar maar ik vond het niet meer leuk. Als Frans je 4e taal is en je steeds van het Engels naar het Nederlands en dan weer naar het Frans moet vertalen is dit best vermoeiend. Daarnaast moesten we nogal regelmatig een dialoog houden in de klas en heel vaak begon ik dan per ongeluk in het Duits omdat ik dat veel makkelijker vind. De leraar begreep niet dat het voor mij lastiger was en dat mijn level frans wel erg verschilde met de rest van de klas. Daarom heb ik het laten vallen en heb ik nu dus geen les tijdens A-block. Meestal werk ik dan aan mijn final project voor tourism in de Bibliotheek of zoals vandaag schrijf ik deze blog.

Afgelopen weekend was het laatste weekend van het Track and Field. We hebben een heel mooi seizoen gehad en uiteindelijk alle banners voor CEC gewonnen. Aller eerst waren er de districts. Door bij de eerste 8 te eindigen plaatste je je voor jou event in Regionals. Woensdag en donderdag waren we dus in Stellarton. Ik hoefde pas op donderdag te racen als een van de laatste events. We waren best zenuwachtig hoe de race zou verlopen maar we hadden er hard voor getraind dus hadden er alle vertrouwen in. De 3 kilometer met 32 graden wie wil dat nou niet!? Het enige doel was dan ook finishen en bij de eerste 8 eindigen de tijd maakte niet uit. Uiteindelijk ben ik als 5e geëindigd en plaatste ik me voor regionals een week later. Regionals ging iets minder goed dan verwacht. Ik raakte geblesseerd ongeveer 3 uur voor mijn race maar wilde nevertheless toch graag starten. Na 2 laps vond mijn coach dat ik moest stoppen en ben ik helaas uit de race gestapt. Aan het einde van de dag werden de winnaars van de regionals bekend gemaakt en geloof het of niet CEC had alles gewonnen, intermediate girls, senior girls, intermediate boys and senior boys. GO COUGARS! De provincials waren afgelopen weekend en ook dit keer wonnen we alles. Iets wat sinds 25 jaar niet meer is gebeurt dus we mochten als team best trots zijn.

Naast track and field iedere dag na school doe ik ook nog tennis op de donderdag en vrijdag. Donderdag train ik met de CEC tennis club in de cougardome en op vrijdag heb ik training in Victoria Park of in de cougardome depends on the weather of course. Natuurlijk is het soms een beetje veel sport omdat ik ook nog gym heb maar het is nog steeds leuk dus dat laatste maandje houden we ook nog wel vol.

Ik ben afgelopen maand ook nog een weekend op kamp geweest. We gingen met een paar mensen van youthgroup naar Fusion. Dit was in St. John, New brunswick dus ik zag ook weer een ander deel van Canada. Fusion is een biblecamp dus iedere ochtend en avond hadden we een rally net zoals church op zondag zegmaar (meestal sliepen we hier want we hadden natuurlijk weinig slaap) Tussendoor deden we veel activiteiten, speelde we basketbal en (beach)volleybal, gingen we zwemmen, deelde we hotdogs uit in de stad en ga zo maar door. Savonds sliepen we op een campus met alle meisjes van onze youthgroup en de leider in een kamer. Gelukkig waren wij maar met 5 maar andere groepen waren met 10 of zelfs meer. Uiteindelijk heb ik dit hele weekend wel ruim 7! uur geslapen omdat iemand het grappig vond om tot 3:17 's Nachts ukelele te spelen. De laatste avond voordat we terug gingen naar de campus hebben we pizza besteld en met de hele youthgroup dus de jongens en de meisjes opgegeten. Thuis zou ik nooit mee gaan met zo'n kamp maar ik ben blij dat ik dat hier wel heb gedaan. De vriendschappen zijn sterker geworden en ik heb een heel leuk weekend gehad!

Afgelopen woensdag was het achievement awards night. Dit betekend dat je een certificaat kreeg als je had deelgenomen aan een club, group of sport die georganiseerd werd door school. Het hele jaar door moest je dan een bepaald aantal uur daar aan besteden en daar kreeg je punten voor. Heb je genoeg punten dan heb je een achievement award. Ik was genomineerd voor International club en track and field. Deze avond werden we allemaal op het podium geroepen en kreeg je je award. De internationals werden allemaal nog een tweede keer op het podium geroepen omdat we ons diploma van het programma kregen.

Zaterdag was onze laatste international trip. Dit keer gingen we naar downtown Halifax. Het einde komt nu echt in zicht want alles is voor het "laatst". Gelukkig staan er ook nog wel wat dingen gepland. Zo heb ik nog maar 11 normale schooldagen left, heb ik woensdagavond Atletic awards op school, ga ik nog naar het strand, hebben we een groot kampvuur en bbq bij de laatste youthgroup, komen de examens eraan (ik heb geen examen maar toch), prom en natuurlijk graduation. Maar daarover later meer.

Groetjes en tot snel!






Reacties

Reacties

Saskia

Geniet nog van de laatste weken Marloes. Het gaat nu zo snel. Voor je het weet ben je weer thuis.

Mama

Geniet nog even met een grote G! Wij tellen af en kijken uit naar je thuiskomst. Dikke kus van papa mama en Rens xxx

O&O

Dag lieve kleindochter, we strepen de dagen af op de kalender, maar eerst moet je nog
uitgebreid afscheid nemen van iedereen in Truro en omgeving
Holland she is coming soon!

Fleur

"Alles boven de 80% zonder er veel voor te doen", doet ze ff ???????? Trots op jou Mali

X Flokki

Mira

Geniet er nog van!!! We zien je snel weer en goed gedaan!!

opa en oma. ehv.

lie ve marloes. nog mooie dagen in canada maar zullen heel blij zijn als je weer thuis bent.

kusjes van ons en spoedig tot ziens.

Annette

Hee lieve Marloes, hoewel we je graag weer terug 'hebben' moet je het er nog maar flink van nemen daar. Er staan nog veel mooie dingen op de rol en daar ga je op en top van genieten, dat weet ik zeker. ENJOY!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active