My exchange year in Nova Scotia, Canada

"Halloween hype" en de afgelopen weken

Hoihoi,

Ondertussen ben ik al iets langer dan 2 maanden in Canada... Time flies en iedere nieuwe dag is nog altijd een groot avontuur !

Maandag 24-10 begon de Spirit week!

Iedere dag was er een ander thema om een beetje in de Halloween sfeer te komen en vandaag was het black and orange. Het was dus de bedoeling dat je zwarte en oranje (de kleur van de school) kleren aan deed. Zo was er de rest van de week steeds een ander thema en de meesten (als ze konden) deden hieraan mee.

Dinsdag 25-10 Vintage day.

Woensdag 26-10 Super Hero vs. Villian. 's Avonds hadden we onze eerste school dance, the Halloween dance! Feestjes hier in Canada zijn wel echt zo anders, maar dat betekent zeker niet dat ik geen leuke avond heb gehad! De school had door de gangen van de school ook een haunted hallway gemaakt. We kregen een bandje en mochten in kleine groepjes door de gangen lopen. Overal liepen "geesten" of enge doctoren en dan geheel onverwacht springen er een aantal zombies uit de kluisjes. Je kunt natuurlijk wel begrijpen dat er nogal wat gegild werd. Uiteindelijk gingen we om 21:30 uur weer terug naar huis want de volgende dag moesten we gewoon weer naar school.

Donderdag 27-10 Deze ochtend werd ik wakker in een Halloween costume wat mijn lichaam geheel zelf besloot te creëren. Ik had een allergische reactie op de antibiotica gekregen en moest dus meteen stoppen met deze medicijnen en anti allergie pilletjes gaan slikken. Dat kon er ook nog wel bij na die keelontsteking van afgelopen week dacht ik... Maar dat mocht mijn dag niet verpesten vandaag was het Group Costume & Character day... Best raar hoor zit je ineens in de klas met The lion king en de minions en probeer je leraar dan nog maar eens serieus te nemen, haha!

Vrijdag 28-10 NO SCHOOL!

Zaterdag 29-10 Pumpkin Carving! 'S Avonds hadden we een Halloween Party bij Joe ( een jongen uit Indonesië) en zijn gastfamilie. Ze hadden het hele huis versiert en overal lagen afgehakte handen of oogballen... Lekker joh ;)

Zondag 30-10 hebben we nadat we naar de kerk waren geweest eigenlijk niks gedaan en lekker uitgerust van een drukke week.

Maandag was het dan eindelijk Halloween! Onderweg naar school zagen we dat er heel veel huizen versierd waren en eenmaal op school liepen ook een aantal mensen rond in hun Halloween costume. Halloween is hier echt een ding en toen we thuis kwamen mochten we dan ook meteen en dan bedoel ik met je jas nog aan en je schooltas nog op je rug, met onze hostbroertjes en zusje een hunt doen rondom en in het huis opzoek naar de Halloween Candy. Rond 18:00 gingen we met de auto (met de auto ja want door de cayoties is het gevaarlijk om als het donker wordt nog te gaan lopen en daarnaast is het ook allemaal net iets te ver te voet) op weg naar het eerste huis voor trick or treat! Jocelyn had gezegd neem een tas mee waar je je snoep in kan doen dus ik m'n toilettas omgekiept met de volle overtuiging dat die wel groot genoeg zou zijn... Nou nee dus na 3 huizen zat ie al prop vol... Een maal thuis rond 20:00 uur was het tijd om te ruilen want de ene lust dit niet de andere dit weer niet dusja je kunt wel begrijpen een grote chaos, haha! Zelf snap ik de hele chocola in combinatie met pindakaas hype niet echt, kwestie van cultuurverschilletje denk ik dan maar. Naja de rest van de week zaten we dus op snoepjes en chips dieet...

De 2 afgelopen weken waren weer een normale school weken zonder gekke kostuums enzo, nouja er zijn nogsteeds mensen die in hun korte broeken of badeendjes pyjama broek naar school komen maar dat is hier "normaal". T is bovendien pas -3 's ochtends en een korte broek kan dan best nog wel toch? Op school gaat het nogsteeds goed allemaal, mijn cijfers liggen allemaal boven het gemiddelde van de klas. Ik krijg het steeds drukker met assignments en toetsen wat natuurlijk allemaal 2x zoveel moeite voor mij kost dan voor de Canadezen wel merk ik dat ik mijn Engels ieder dag wel een beetje verbetert en daar ben ik blij om want dat is tenslotte waarom ik hier zit! :) Verder leer ik in mijn Food studies hoe ik servetten moet vouwen, aaaaaltijd handig om te weten en ga ik op excursie naar een schapen boerderij met mijn agriculture klas en heb ik volgens mijn leraar Global Geography een "empire state of mind".

Daarnaast hebben we natuurlijk allemaal mee kregen hoe in the USA afgelopen week een nieuwe president werd gekozen. De hele week is het ook hier nergens anders over gegaan. Alle immigratie websites lagen plat... Amerikanen wilden massaal naar Canada. Dus als er nog iemand lang wil komen je moet snel zijn het wordt druk hier, haha!

Tot de volgende keer !

(Er staan ook weer nieuwe foto's online)

Reacties

Reacties

Papa en mama

Wow Marloes, wat zijn wij trots op jou! Geweldig om te lezen hoe je geniet, daar genieten wij ook van! Dikke knuf van ons xxx

Jolanda

Je moeder zal wel jaloers zijn al die snoep ???? Je hebt wel een beetje pech met je gezondheid. Hopelijk snel ober. Ga door met genieten????

opa en oma eindhoven.

fijn dat het zo goed gaat hou vol en geniet er maar van

knuffel van ons.

Annette

Hahaha, Marloes, wat schrijf je toch heerlijk, ik heb smaakvol zitten lachen. Ik lees het wel; je hebt het super naar je zin, houden zo meid. En tja, jij bent dadelijk al bijna een Canadese staatsburger, aaaaaaltijd handig.
Lieve groetjes van ons

Elise

Super om weer wat van je te lezen! Je bent al goed ingeburgerd ja...
Fijn dat t op school ook zo goed gaat. Blijf lekker genieten meisje xx

Gvdrlee@upcmail.nl

Hee Marloes,
Goed om te lezen dat je lekker bezig bent.
Had niet anders verwacht van mijn leuke nichtje.
Dus extra fijn dat je het naar je zin hebt.
Is Trump de keuze van je omgeving of ...........
Graag je volgende bericht ook in het Engels. Haha
Al een leuk vriendje ontmoet ?
Hier alles oke met Lieke en Rik.
School gaat oke. Lieke wil ook graag reizen in de toekomst????
Succes de komende maand en dan borst vooruit. Kerstmis is arriving. Wanneer kan ik je het best facetimen?

Gr. Fam Van der Lee

Saskia

Wat maak je veel mee! Begrijp ik het goed dat het nu weer wat beter met je gaat? Gelukkig maar! Wat vliegt de tijd, je bent zo te lezen al aardig aan het vercanadezen. Veel plezier en tot je volgend verhaal. Liefs van ons allemaal en een poot van Tico, onze nieuwe huisgenoot!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active